جراحی انحراف بینی

تیغه بینی

تیغه بینی، دیواره ای نازک و انعطاف پذیر است که در وسط بینی قرار دارد. این تیغه همانند یک ستون عمل کرده و ساختار بینی را حفظ می کند. تیغه بینی در حال نرمال دارای حالتی کاملا صاف بوده و دقیقا بین دو سوراخ بینی قرار دارد. با این حال این تیغه در 80 درصد افراد دارای انحراف است. انحراف این تیغه در برخی از افراد بسیار کم بوده و مشکلی در ظاهر بینی فرد ایجاد نکرده است. ولی در برخی از افراد به دلیل انحراف شدید تیغه بینی برای فرد مشکلات زیادی به وجود آمده است.

جراحی-انحراف-بینی

نحوه تشخیص انحراف بینی

اگر اندازه سوراخ های بینی با یک دیگر یکی نباشد، یعنی یکی مسدود و دیگری کاملا باز باشد، تیغه بینی منحرف شده و انحراف بینی را در پی دارد.

علائم انحراف بینی

به گفته دکتر ادیبی انحراف بینی علائم متعددی دارد که در زیر به برخی از این علائم اشاره می کنیم.

• خر و پف در هنگام خواب
  • خشکی دهان در هنگام خواب
  • بروز مشکلات تنفسی
  • اختلال در سیستم بویایی
  • خون ریزی بینی
  • گرفتگی یک طرفه بینی و عفونت سینوسی

همچنین ایشان در ادامه به ذکر دلایل به وجود آمدن انحراف بینی پرداخته و می گویند که :

دلایل  ایجاد انحراف در بینی

• رشد سریع در دوران بلوغ
  • ضربه وارد شدن به بینی
  • جراحی بینی
  • ناهنجاری های مادرزادی
  • ژنتیک

جراحی انحراف بینی

برای اصلاح انحراف بینی لازم است تا جراحی انحراف بینی انجام شود. اکثر افراد بر این باورند که جراحی انحراف بینی برای اصلاح ظاهر بینی انجام می شود در صورتی که  به منظور باز کردن راه جریان هوا انجام می شود. در صورتی که فردی خواستار بر طرف کردن کجی بینی خود نیز باشد باید دو جراحی بر روی بینی انجام شود.

نحوه انجام جراحی انحراف بینی

برای انجام جراحی انحراف بینی، جراح بینی ابتدا یک برش کوچک در قسمتی که دارای انحراف است زده می شود. بعد از اصلاح تیغه بینی، جراح اقدام به بخیه زدن بینی کرده و انحراف برطرف می شود. در صورتی که بینی نیاز به جراحی های دیگر زیبایی بینی مانند جراحی بینی استخوانی، جراحی پره های بینی و یا جراحی قوز بینی داشته باشد، جراح  قبل از بخیه زدن بینی اقدام به اصلاح فرم بینی، طبق نظر بیمار می کند.

بعد از انجام جراحی انحراف بینی برای آن که دوره بهبود سریع تر باشد، هفته اول بعد از جراحی انحراف بینی، شستشو حفره های بینی  با سرم نمکی راه خوبی می باشد.

شش + 20 =