سر درد های ناشی از سینوزیت

سینوس ها حفره های کوچکی هستند  که در آن هوای حاصل از دم جریان دارد. سینوس ها در پشت استخوان های گونه و پیشانی قرار دارد.

سینوزیت به بیماری مربوط به سینوس ها گفته می شود که بسیار شایع بوده و در صورت بروز التهاب در سینوس ها ایجاد می شود. بیماری های عفونی که بر اثر ویروس ها ایجاد شده و سینوس ها را در گیر کرده، ظرف دو الی سه هفته التیام پیدا می کند. ولی در صورت ابتلا به بیماری های باکتریایی که سینوس ها را هم درگیر کرده، مدت زمان درمان افزایش می یابد.

سر-درد-های-ناشی-از-سینوزیت

سر درد های ناشی از سینوزیت

از جمله نشانه های بیماری سینوزیت سردرد است. این سردرد ها به خاطر التهاب سینوس ها که همان سینوزیت است بروز می کند.

علائم سر درد های ناشی از سینوزیت

معمولاً سر درد های سینوسی ثابت و ضربان دار بوده و در اطراف چشم ها، گونه ها و پیشانی احساس می شود.

• سر درد های سینوسی معمولاً در یک طرف صورت احساس می شود.
  • سر درد های سینوسی در هنگام صبح بیشتر بروز می کند.
  • ممکن است به دلیل تغییرات شدید در آب و هوا این سردرد ها در فرد شروع شود.
  • ممکن است در هنگام حرکت دادن سر و یا خم شدن در قسمت جلوی سر و صورت درد احساس شود.

به طور معمول  این علائم شبیه به سر درد های میگرنی و یا سردرد های تنشی می باشد. به همین دلیل ممکن است برای تشخیص نوع سر درد با مشکل رو به رو شد. همیشه سر درد های سینوسی با مابقی علائم سینوزیت بروز می کند. از جمله علائم سینوزیت عبارتند از :

• ترشحات بینی به رنگ زرد متمایل به سبز
  • وجود درد در بالای دندان‌ها

درمان

اگر سر درد های ناشی از سینوزیت بعد از گذشت یک هفته بهبود نیافت، باید به جراح سینوس برای تشخیص این علت مراجعه کنید.

به گفته دکتر هومن ادیبی باید برای درمان این سر درد ها تمامی سوابق بیمار بررسی شود تا علت سردرد ها و درمان آن را یافت. ممکن است نیاز باشد تا برای کاهش سر درد های سینوسی، اندوسکوپی سینوس انجام داد و یا اقدام به تخلیه ترشحات سینوس کرد.

برخی از دارو های تجویزی برای درمان سردرد های ناشی از سینوس

• آنتی‌بیوتیک‌ها