آرشیو روزانه: اکتبر 10, 2018

جراحی زیبایی گوش

جراحی زیبایی گوش یا اتوپلاستی ، جراحی موثری در اصلاح برجستگی گوش در کودکان و افراد بالغ می باشد.  هنگامی که لاله ی گوش با زاویه ی بیش از 15 درجه با سر قرار گرفته باشد، برآمده و برجسته دیده می شود. این برجستگی گوش سبب می شود تا گوش ها بزرگتر دیده شوند.

به دنبال برجستگی گوش ها، تاثیرات نامطلوبی در اعتماد بنفس و روابط اجتماعی افراد ایجاد می گردد. قدم اول برای جراحی زیبایی گوش و برطرف سازی برآمدگی آن مشاوره  و انجام معاینات لازم توسط متخصص گوش ، حلق و بینی خوب یا جراح پلاستیک ، می باشد.

دکتر هومن ادیبی ،  جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی  ، به منظور مشاوره در جهت انجام جراحی بینی با کیفیت و رضایت بخش ، دانش و مهارات بالایی دارد. شما عزیزان می توانید، برای دریافت زمان مشاوره و مراجعه حضوری برای انجام جراحی زیبایی گوش ، با شماره های ۴۴۹۷۶۷۷۲ – ۴۴۹۷۶۸۷۷- ۰۲۱  ۰۹۱۹۷۲۰۷۳۷۸ تماس حاصل نمایید.

همچنین می توانید با مراجعه به  پیج اینستاگرام  نمونه کار ها را مشاهده کنید.

معمولا در جلسه ی مشاوره ، پزشک به شرح و توضیح ، جراحی مناسب برای زیبایی گوش شما می پردازد. همچنین دیدن عکس های قبل و بعد از جراحی افرادی که جراحی زیبایی گوش انجام داده اند به شما در داشتن انتظارات منطقی از جراحی خود ، کمک شایانی می کند.

مناسب ترین سن برای جراحی زیبایی گوش

انجام اتوپلاستی معمولا از 6سالگی به بعد انجام می پذیرد. این امر به این دلیل می باشد که تا 6 سالگی گوش ها 80 درصد از روند رشد خود را طی کرده اند.

برای انجام جراحی زیبایی گوش ، بیمار تحت بیهوشی کامل و یا موضعی قرار می گیرد. جراح با استفاده از برشی در ناحیه ی اتصال گوش به سر ، سعی در برداشتن پوست اضافی و فرم دهی مناسب به غضروف گوش به جهت زیبا سازی و برطرف کردن برآمدگی گوش، می کند.

بعد از اتمام جراحی زیبایی گوش ، محل برش توسط بخیه های مخصوص بسته می شود. همچنین مدت زمان این جراحی بطور معمول بین 1 تا 1.5 ساعت بطول می انجامد و وابسته به مهارت و تکنیک جراح مربوطه می باشد.

دوران نقاهت بعد از جراحی زیبایی گوش کم می باشد و بیمار طی چند ساعت بعد از جراحی مرخص می شود. با تجویز پزشک ، پماد های آنتی بیوتیک و مسکن برای جلوگیری از عفونت و درد خفیف بعد از جراحی ، استفاده می شود و حدودا یک هفته بعد از جراحی ، پانسمانی روی گوش بیمار قرار می گیرد.

جراحی زیبایی گوش

عوارض بعد از جراحی زیبایی گوش

• معمولا بعد از جراحی اتوپلاستی احساس درد خفیف در ناحیه ی جراحی شده امری طبیعی می باشد ، که با مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک مربوطه این درد تسکین می یابد و بیمار احساس ناراحتی بعد از جراحی ندارد.
  • تورم و التهاب حاصل شده از جراحی زیبایی گوش ، موقتی بوده و به مرور زمان از میان می رود.
  • توصیه می شود بعد از جراحی گوش به نحوی استراحت کنید تا به گوش ها فشاری وارد نیاید.
  • معمولا بخیه های مصرفی در طی جراحی اتوپلاستی از نوع جذبی می باشد. ولی درصورت استفاده از بخیه های غیرجذبی ، 5 تا 7 روز بسته به تشخیص جراح ، بخیه ها کشیده می شوند.
  • گوش ها بعد از جراحی ممکن است به صورت مقطعی و موقت بی حس باشند که این امر نگران کننده نمی باشد و به مرور حس گوش ها باز می گردد.
  • خونریزی خفیف بعد از جراحی طبیعی است اما درصورت خونریزی غیرمعمول حتما موضوع را به جراح خود اطلاع دهید.

مراقبت بعد از جراحی زیبایی گوش

معمولا بعد از برداشتن پانسمان گوش ها ، از هدباند کشی در هنگام خواب یا فعالیت های بدنی ( ورزش کردن و… ) به منظور حفاظت گوش ها تا 8 هفته بعد از جراحی اتوپلاستی ، استفاده می شود.